תופעה שצריכה לעצבן כל אשה שפויה; חלק גדול מהתחפושות לילדות, מכסות כמה שפחות מגופן ומשדרות מה שכל אמא שמגינה על ילדתה חרדה מפניו. מספר נשים דתיות החליטו לקדש מלחמה על כך, ונעזרות ברשתות החברתיות. שוחחנו עם מיכל פרינס, מייסדת ומנהלת 'מרכז יהל', הקוראת לא להפשיט את פורים
אמנם יש עוד כשבועיים וחצי עד לפורים, אבל כבר מרגישים אותו באוויר. כבר חודש שואלים אותי למה הילד יתחפש, בסופרים הממתקים הועברו לכניסה הראשית ולעיתוני סוף השבוע מצוותות חוברות ממותגות עם שלל תחפושות לבחירה. מה שמשותף לרוב התחפושות שפונות למין הנשי בחוברות הללו הוא קו הסיום של התלבושת. כמה שיותר קצר, פתוח וחשוף. אם נודה על האמת, אם חיילת (אפילו לא דתית ולא מהיחידות המעורבות…) הייתה לובשת חצאית כמו זו שבתחפושת החיילת- היא הייתה מקבלת דוח מיידי מהמשטרה הצבאית. התחפושות התמימות; אחות, מורה, שוטרת, חיילת, חתולה, ארנבת ועוד- הופכות למיניות עד כדי שאפילו בגילאים הקטנים נוצרת הבניה שכך אמורות להיראות תחפושות של בנות.התופעה הזו לא חדשה. כשהייתי חוזרת לביתי בחג הפורים, מבית הספר הממ"ד, (וזה היה לפני כך וכך שנים), היו עוברות מולי הקולגות, תלמידות בית הספר החילוני, על תחפושותיהן. כבר בתור ילדה קטנה הבחנתי בכך שהן לבושות כאילו הן לא רק בדרך לים, אלא בים, ועוטות אביזרים שהקונוטציה שלהם היא חד-משמעית.
בשבוע האחרון פרצה מחאה חדשה ברשת, מחאת #איזו_מין_תחפושת, שנולדה מיוזמה של מספר נשים דתיות, ולא רק משום שהן דתיות, הקוראות לנו לחזור לתמימות, לא להפשיט את פורים, ומבקשות: "גם בפורים- משאירים אותן ילדות". בעמוד הפייסבוק של "איזו מין תחפושת" הן כותבות: "לראות אשה אך ורק כיצור מיני זה נורא… בכל סיטואציה בה זה קורה. אבל יותר מכל בז'אנר הזה של נשים כיצור מיני בלבד. הכי כואב לנו על ילדות תמימות שעושים מהן בכוח אשה מינית. כמובן שאפשר לראות לזה ספיחים כל השנה, אבל בפורים זה חסר כל פרופורציה. אנחנו פותחות בקריאה: גם בפורים משאירים אותן ילדות. ואנחנו מזמינות אתכם- נשים וגברים, אמהות ואבות, סבים וסבתות וגם סתם אנשים שאכפת להם: הצטרפו אלינו. הפכו איתנו את התופעה הזאת ללא לגיטימית, ללא מוסרית ולא נכונה".
הקמפיין, שמעלה לדיון את הנושא החשוב, תופס אט-אט תאוצה. הוא החל בפוסטים בפייסבוק של אמהות שמתוסכלות מההיצע הזעום של תחפושות שאינן מעורר קונטציות מיניות והמשיך במחאת רשת וקריאה לשיתוף תמונות של ילדות עם תחפושות תמימות, כפי שהן היו צריכות להיות, ומושאי תחפושת אמתיים- אחיות עם מדיהן, חיות תמימות, וכו', והכיתוב- גם בפורים משאירים אותן ילדות. עם שיתופים ותחושת הזדהות של גולשים רבים- הדרך לתקשורת הייתה קצרה.
מיכל פרינס, מיוזמות המחאה, מספרת: "הקמפיין מבקש שבפורים הקרוב נשאיר את הבנות שלנו ילדות. הוא מתייחס לתופעה ההולכת ומתרחבת של תחפושות, הפונות לקהל יעד צעיר, ואפילו מאוד, שמדגישות מאפיינים נשיים מוגזמים עד כדי פורנוגרפיים. המחאה שלנו, שמקורה ביוזמה של מספר נשים דתיות, תפסה תאוצה ובפחות מיומיים זכתה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות, בשותפות של גברים ונשים, חילונים ודתיים ובסיקור תקשורתי נרחב", אומרת פרינס ומדגישה: "המחאה מבקשת לשים סימני שאלה, לאו דווקא ממקום של צניעות אלא מתוך הבנה שהתחפושות מקבעות בעינינו את מקומה של האישה כאובייקט מיני. פורים, לדעתנו, זו הזדמנות פז לייצר שיח בריא עם הילדים והילדות על גבולות, על נשיות ועל כוחות השוק בעולם. זו אינה גזרה משמיים ועל ידי קיום דיון ציבורי ניתן לשנות ואולי בשנה הבאה כבר נראה תחפושות אחרות בחנויות", מקווה מיכל.
ושלא יגידו "הדתה". שכל אחד ואחת יתלבשו כאוות נפשם. לב העניין אינו קשור בצניעות, אלא בדימוי נשי ובהבניה חברתית שמתעצמת בחג הפורים, ומה שכואב מכל- ההשפעה של ההבניה הזו על ילדות צעירות והתחפושות שהן רוכשות בחג בו כל אחד לובש על עצמו את מה או מי שהוא היה רוצה להיות ליום אחד יותר מכל.